7 Temmuz 2011 Perşembe

Hayatımı Değiştiren Kitap - Mim

Bir tarihte Deep Sos beni mimlemişti kendimi çok çalışmaya adadığım için yazma fırsatım olmadı.Mim konusu "en sevdiğiniz , unutamadığınız , defalarca okuduğunuz veya hayatınızı değiştiren kitaplar?

Bu soruyu her duyduğumda verecek tek cevabım vardır.İşte hayatımı değiştiren kitap...

2009 yılının son zamanlarında kehanetlere ilgi duymaya başlamıştım bu konuda ünlü isimlerden olan Kahin Vanga ile ilgili ne varsa okudum internette.Daha sonra bir arkadaşım Vanga'nın hayatını anlatan bir kitap aldığını söyledi.Kendisi okuduktan sonra okumam için bana verdi.Kitap dil ve anlatım olarak çok iyi diyemem büyük beklentilere girmenizi istemem doğrusu.Zaman zaman sıkıcı bulduğum kısımları oldu.Kitapta Vanga'nın başından geçen mistik olaylardan ve kehanetlerinden bahsediliyor.

Vangelia Bulgaristan'ın bir köyünde yaşamaktadır kuzeniyle beraber bir yere giderken aniden hortum çıkar gözlerine kum dolması sebebiyle gözlerini kaybeder.Detayları çok hatırlamıyorum ancak çok acı çekmiş olduğunu anımsıyorum.Meteoroloji kayıtlarına bakıldığında o bölgede bir hortum olduğu saptanamamıştır.İlginç olan bir diğer şey de Vanga'nın çocukken sürekli kör taklidi yaparak oyun oynamasıdır.Bu olaydan sonrasını Vanga şöyle anlatıyor :

«Bir atlı geldi, atıyla beraber odama girdi, tam önümdeydi, nerdeyse üzerime gelecek. Ama öyle parlıyor ki, güneş gibi! O da atı da, atı sanki tek boynuzlu gibi, bembeyaz ışıldayan ve konuşan at. Ve bir ses bana şöyle dedi: Sen insanlara olacakları önceden haber vermek üzere seçildin, bilmeleri için. Hazırlanmaları ve korkmamaları için.»


Kitapta Vanga'nın insanlara sık sık öğütlerde bulunuyor.Sevgiyi terk etmemizi aksi halde durumun pek de iyi olmayacağını söylüyor.

Beni çok şaşırtan diğer bir detay : Oğlu vefat eden acılı bir anne Vanga'yı ziyarete geliyor Vanga kadına artık ağlamaması gerektiğini oğlunun sürekli ıslak dolaştığına benzer bir cümle kuruyor.>
Hani bizim milletimizde de ölünün arkasından çok fazla ağlanmaz mezarına su dolarmış falanmış filanmış gibi hurafeler vardır ya.Vanga böyle bir yorumda bulununca koca bir soru işareti oluştu kafamda araştırmaya başladım.Bu araştırmalar 2012 , foton kuşağı mevzularına doğru evrildi.Kitabın sahibi arkadaşım da ilginç bilgiler elde etmiş.Bana öğrendiklerini anlatınca büyük bir şok yaşadım tüm bildiklerinizi silip sıfırdan başladığınızı hayal ederseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız.Kitap sadece bizim farklı bir yola doğru ilerlememizde bir bahane oldu herkeste aynı etkiyi yapmasını beklemek saçma olur hepimizin hayatı özgün çünkü herkes farklı deneyimlerle ilerliyor:)

Bir şeyi öğrendiğinizde artık öğrenmişsinizdir geri dönmek eskiye tutunmak imkansızdır.Ben ne kadar dirensem de eskisi gibi bakamazdım hayata.İnsanlığa , evrene bakış açım tamamen değişti.Pozitif olun pozitif olun diye kendimi parçalayıp itici hale gelmek istemiyorum:) Kitap sayesinde büyük korkularımdan kurtuldum , yaşadığım hayatı deneyimlerimdeki farkındalıkları yakalama oyununa çevirdim.

Ayrıca bloğumun ismi üzerine aylarca düşünüp bir gece evet İnanırsak Olur Bence olmalı demiştim.O zaman bu kitabı okumamıştım.Biri bana evrene , kuantum düşünceye dair cümleler kursa muhtemelen arkasından epey bir gülüp hadi ordan diyecektim:D Ama gelin görün ki bu seçim gayet bilinçli bir şekilde yapılmış zihnim bilmiyormuş sadece:) Zamanla İnanırsak Olur Bence adnın tesadüf olmadığını fark edince çok şaşırmış ve çok mutlu olmuştum:)

Vanga'nın kitabı benim için böyle bir dönüm noktası oldu.Ancak siz aynı etkiyi beklerseniz yanılırsınız çünkü bu benim hikayem benim seçimlerimin tezahürü unutmayın:)

Kitapta emeği geçen herkese ve özellikle Renan Seçkin'e teşekkürü borç biliyorum emeklerine sağlık...


Şoklu Not : Tam yazıyı kaydetmeden önce bilgisayarımın hata vereceğini düşünüyorum ve arkasından bir uyarı mesajı önüme geliyor bütün sekmeler pat diye kapanıyor.Tezahüre bak diye ağlamaklı oluyorum sinirle tekrar yazmaya başlıyorum ama diğeri gibi olmuyor diyorum içimden.Sonra belki de taslaklara kayıt olmuştur diye geçiriyorum içimden ve işte burda diyorum seviniyorum deli gibi:D İşte düşünce böyle etkili bir şey bu da sizlere kanıtı:) saat sabah 05.58 şimdi gönül rahatlığıyla uyuyabilirim:)

6 yorum:

  1. Baba Vanga denen kahinin kitabi bu sanirim,hayat hikayesi filan, benim de cok ilgimi ceker.Birkac kehanetini okumustum nette,Amerika'ya baskan olacak ilk siyahinin baris yerine kotuluk getirecegi, 2010 kasim'da dunyada savaslar cikacagi filan vardi,ilgimi cekmisti.
    Inanirsak olur bence blog ismin cok hosuma gidiyor benim, aynen oyle cunku ^_^

    YanıtlaSil
  2. hiç duymadım kitabı da adamı da.
    bakıyim.
    :)

    YanıtlaSil
  3. FerahFeza nette yazan kehanetlerinin bir çoğunun aslı yok:) Mesela 3. dünya savaşı olmayacak bu engellenecek gibi bir şey yazıyordu:)

    YanıtlaSil
  4. Deep hayret bilmediğin bir şey buldum haah haa:D

    Baba Vanga deniyor ama Vangelia kadın:)Bildiğin nine hatta:)

    Kitap bilindik bir şey değil dil olarak anlatım olarak iyi diyemem zaten ama Vanga'nın hayatını anlatan tek eser:P

    YanıtlaSil