6 Aralık 2010 Pazartesi

Uzun Bir Gün:)

İstanbul'dan döndüm:) Kpds cevaplarımı kontrol ettim gereken puan çıktı gibi görünüyor ama bazı cevapları hatırlayamadım ne bileyim gelince göreceğiz artık:D Sınav çıkışı bir gezmişiz bir gezmişiiiiz hala çok yorgunum.
Beyazıt'an Sultan Ahmet'e gittik ilk işimiz Sultan Ahmet Köfteci'sini gitmek oldu.Her yanımız turist ben daha ilk gidiyorum onlar kim bilir kaçıncıya gidiyor insan özeniyor:)
Köftecide duvardaki yazılar dikkatimizi çekti.Ünlülerin yazdığı yazıları çerçeveletmişler Münir Özkul'un yazısını fotoğrafladık.


Yemeğimizi yedikten sonra ilk iş müze kartımızı aldık hemen Ayasofya'ya girdik.Daha önce de gitmiştim ama o zaman üst kata çıkamamıştık.Bu kez de bazı yerlerde tadilat vardı.Pek hoş bir görüntü olmuyor haliyle.Fotoğraflarım pek istediğim gibi olmamış pillerin azizliğine uğradım bu kez.Ama herşeye rağmen muhteşem...



Mozaiklerin ne kadar harika olduğunu anlatamam gerçekten kelimeler yetmez. Mozaiklerde flaş kullanımı yasaktı aslında ama turistler çatır çatır patlattı flaşları.



Sonraki durağımız Topkapı Sarayı oldu.Çoğu şeyin fotoğrafını çekemedik izin yoktu malesef.Bir sürü değerli eşya vardı herşey değerli taşlarla süslenmiş ama Kaşıkçı Elmas'ını görünce diğer hepsi sönük kaldı.Kutsal Emanetleri de gördük.Yalnız Musa'nın Asa'sının gerçek olduğuna pek inanasım gelmedi.Zaten bazı eserlerin gerçek olduğundan emin değiller diye biliyorum zarar verileceği için karbon testi de yapılamıyormuş.

Topkapı'da gizli çekimle çektiğim örtü:)


Bütün ihtişamıyla Sultan Ahmet Camisi...


Sınavdan iki gün önce de Mısır Çarşına uğramıştık.Bu görüntüyü sizle paylaşmazsam olmazdı gerçekten:) Bu amcacım kafasına kediyi oturtmuş gezdiriyor.O hayvanı nasıl eğitti , ne yaptı , nasıl bir psikolojiye sahip.... diye bir sürü soru geçiyor kafamdan.Fazla söze gerek yok yorumsuz diyorum:D

2 yorum:

  1. sınavın umarım istediğin gibi sonuçlanır.

    köfteci, ayasofya, topkapı, sultanahmet, mısır çarşısı, sayende biz de bir kültür turu attık yazı ve fotolarınla :)

    YanıtlaSil