8 Kasım 2011 Salı

Makinen Değilim ki...


Akaşa Yayınları'ndan Tanrı Çağı'nı okuduğumu yazmıştım.Kitapta öyle bir bölüm okudum ki paylaşmadan geçmek istemedim.Yıllarca eğitim sistemine karşı biriktirdiğim kötü düşünceler bu satırlarla aktı gitti sanki.Beni anlayan birileri varmış çok şükür:D Lafı fazla uzatmadan bu kısmı alıntılayarak devam ediyorum :

"İnsanların çocuklarını yetiştirme konusunda yaptığı en büyük yanlış , onlara birbirleri gibi olmayı öğretmeleridir.Ne yaptığınızı idrak etmeden , çocukları bir okulda bir araya getirmeniz, hepsini bir sınıfa koymanız, hep birlikte öğle yemeğine göndermeniz , hep birlikte geri getirmeniz, hepsine aynı ödevi vermeniz ve kaydettikleri ilerlemeyi ölçmeleri için hepsine aynı ölçüm gereçlerini vermeniz, aslında onlara birbirlerine benzemeyi öğrettiğiniz anlamına gelir.Bu sistemde , öğrenciler diğerlerinden farklı olan çocuklarla alay ederler.Böylece yaşamın ilk aşamalarında çocuklara öğrettiğiniz şeyin özü , birbirlerine nasıl benzeyecekleridir.Oysa onları özel kılan şey kendilerine özgü yetenekleri ve farklılıklarıdırVe gittikçe daha fazla okul yeni çocukları eğitmenin yollarını arayacaktır.Genel olarak, tüm insanlık muktedir insanın çok iyi gelişebileceği bir hal içine girmektedir.Bu " Muktedirlik Çağı"dır.Okullar da dahil olmak üzere her türlü kurum muktedir insanlara yer açtığında çok iyi gelişecektir."

Bu bağlamda kitapta Sudbury eğitim sisteminden bahsedilmiş.Eğer yapılabilirse değişim için mükemmel bir adım olacağı söylenmiş:) Biz çektik çocuklarımız çekmesin bu sistem Türkiye'ye de gelsin diyorum:) En azından bizim koyunlardan farklı olduğumuzu anlayan birileri olduğunu bilmek beni sevindirdi.Kalplerinizdeki ışıktan öperim hepinizi, espavo... :)

Bu yazının şarkısı kesinlikle bu olmalı:)

13 yorum:

  1. alıntı yapılan kısma kesinlikle katılıyorum, sanırım bu kitabı okuyacağım :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Sparrow farklı bir kitap okumalısın:)

    YanıtlaSil
  3. Çok çok doğru,insanın yetenekleri doğrultusunda eğitim görmesi gerekiyor. eğitim çağının verimliliği için bu şart

    YanıtlaSil
  4. Hemsponpi eğitim çağı bakalım ne zaman verimli hale gelecek:D

    YanıtlaSil
  5. Çok doğru ve güzel bir noktaya değinmiş. Kitap da ilginç geldi, takip edeceğim, sağol paylaştığın için :)

    YanıtlaSil
  6. Foondah kitapta ilginç bilgiler var tavsiye ederim:)Benim için zevkti:)

    YanıtlaSil
  7. EĞİTİM Hakları derneği çalışmalarında bu konuyu dillendirmişliğim vardır..Eğitim sistemimizin kökten değişimi şart ama gelde anlat..yaptırımlar öneriden öte çalışma ve farkındalığı sağlama zor, ama olmayacak bir şey değil..ah bir inansalar..:))

    YanıtlaSil
  8. Crazywoman bizim gibiler zaten değişimi getirecek olanlar:) Benim yaş grubumda kime sorsam eğitim sisteminden şikayetçi kimse istediği mesleği yapamıyor...
    Zamanla gereken farkındalık düzeyine erişeceğimize inanıyorum sistem çatırdıyor çünkü.Gün gelecek kim ne kadar direnirse dirensin çökecek bu yapı:)Sen bu mevzuyu dillendirmeye devam et bir şeylerin değişmesi için adımdır:)

    YanıtlaSil
  9. Yegenim okumuş ve bu kitabı anlatmıştı. Uzun uzun tartışmıştık egitim sistemi hakkında :)

    Bir şeyler elbette degişicek, Dünya sürekli bir devinim içinde zaten..

    YanıtlaSil
  10. Aslıı yeğenin kaç yaşında çok merak ettim:) Bu kitabı okumak için önyargısız yaklaşmak gerektiğine inanıyorum kalıplarla bakıldığı taktirde okunulabilecek bi kitap değil.

    Çok insan bir şeylerin değişmesini istiyor zaten aynı kalmamız mümkün değil bu durumda.İnananlar sayesinde değişeceğiz her şey güzel olacak:)

    YanıtlaSil
  11. :) 22 yaşında :) oda bana benziyor sınırsız bir kitap zevki var :)

    Demin yazmayı unutmuşum hani demişsin ya..kalplerinizdeki ışıktan öperim..ne güzel bir söz bu bayıldım :)

    YanıtlaSil
  12. Aslı kuzeninin kitapla ilgili düşüncelerini merak ettim doğrusu insan paylaşmak istiyor böyle şeyleri.Hele ki spiritüel mevzularsa benim içim içime sığmıyor:D

    Evet sen kitap kurdusun biliyorum sürekli gittiğin bi kitapçı vardı hatta onla ilgili bi yazını okumuştum:) Bunu okudun mu peki?

    Söz o an içimden geldi , doğaçlama çıktı işte:)

    YanıtlaSil
  13. Spiritüel konular benim ilgi alanımdı bir aralar :) fakat bu kitabı okumadım, ondan alıp okurum ve yazarım düşüncelerimi..Kuzeni gördügüm ilk anda ögrenirim ondan :)

    YanıtlaSil